Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Wicemarszałek Rado o pociągach Kudowa-Zdrój – Náchod. "Nie są to niewyobrażalne koszty"

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Data publikacji:
21-08-2025
Ostatnia modyfikacja:
20-08-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Echo24

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Wicemarszałek Rado o pociągach Kudowa-Zdrój – Náchod. "Nie są to niewyobrażalne koszty"
fot. Lichen99, lic. CC BY-SA 3.0 Wikimedia commons / Urząd Marszałkowski we WrocławiuStacja kolejowa w Kudowie-Zdroju
Województwo dolnośląskie jest niekwestionowanym liderem w przywracaniu nieczynnych po latach linii kolejowych. Bielawa czy Karpacz to tylko niektóre przykłady takich działań. Na horyzoncie pojawił się kolejny projekt trasy, tym razem między Polską a Czechami.

Wicemarszałek województwa dolnośląskiego Michał Rado kilka dni temu w "Rozmowie” w telewizji Echo24 opowiedział o kolejnym projekcie kolejowym. Chodzi o odbudowę odcinka pomiędzy stacją Kudowa-Zdrój a czeskim miastem Náchod. To w sumie nieco ponad 4,2 km trasy po obu stronach granicy.

Czesi zainteresowani, reaktywacja w 2029 roku?

Z propozycją współpracy przy przedłużeniu linii 309 w kierunku Náchodu mieli wystąpić Czesi. Miałaby to być dobra inicjatywa dla obu przygranicznych miast. – W tym momencie ją analizujemy. To jest krótki odcinek, więc nie są to niewyobrażalne koszty czy niewyobrażalna inwestycja. Mogę powiedzieć, że pracujemy nad tym i trzeba czekać na efekty – powiedział wicemarszałek. 

Dariusz Wieczorkowski, prowadzący "Rozmowę", zapytał, czy wspomnianą inwestycję uda się zrealizować jeszcze w tej kadencji władz województwa. Samorządowiec zaznaczył, że do końca kadencji zostały cztery lata.

– Myślę, że jest to możliwe, ale nie chcę deklarować, że na pewno, bo różne rzeczy mogą zdarzyć się po drodze – zaznaczył wicemarszałek województwa dolnośląskiego.

I dodał: – Zazwyczaj prace budowlane trwają tak naprawdę dwa lata. Kwestia oczywiście pozwoleń i całej, jak to mówię, papierologii. Linia może powstać, ale czy pociąg pojedzie, nie zagwarantuję.

Władze Dolnego Śląska rozmawiają z PKP PLK

Kilka dni temu wicemarszałek Rado opublikował na Facebooku post, w którym poinformował, że spotkał się z przedstawicielami PKP Polskich Linii Kolejowych, w tym Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK.


Tematem rozmowy był m.in. powrót kolei do Złotoryi czy Bogatyni. Dodatkowo poruszana była kwestia dalszego skrócenia czasu jazdy na linii 309 Kłodzko – Kudowa-Zdrój oraz jej przyszłego przedłużenia do czeskiego Náchodu. 

Wskazywałoby to, że ok. 3,5-kilometrowy fragment na terenie Polski byłby pod administracją krajowego zarządcy infrastruktury kolejowej (PKP PLK), a nie Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei. Nie wiadomo też, czy planowany byłby jakiś nowy przystanek na tym odcinku, który na pewno poprawiłby dostępność kolei w mieście.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij